Lättläst

bankranBANKRÅNET
som e-bok, Exilium förlag, 2013
Bok, LL-förlaget

Siv Ström arbetar på bank. Dagen före semestern blir det ett rån på banken. ”Siv Ström, min dröm”, viskar en rånare. Bara Siv hör det. Då polisen kommer händer något med Siv. Polisman Oskar Lund i svart, knarrig läderjacka framstår som en hjälte. Hon blir förälskad. Dagen därpå åker Siv på semester med sina två barn och maken Per. Siv tycker att Per är i vägen.
Vad familjen inte vet är att Siv kommer att träffa rånarna igen … och då har de nästan dödat en kille genom att lägga honom i en frys på en benstation …

 

Svindel-och-svek-187x300SVINDEL OCH SVEK, e-bok, 2013
Exilium förlag
finns som bok hos LL-förlaget

Ulla har haft cancer. Hon har inget hår på huvudet utan har på sig en sjal. Det är sommar. Hon och maken Rolf hyr ett hus på en ö. På ön finns bara ett hus till.
Ulla känner sig ofta yr och konstig. Hon misstänker ingenting utan dricker kaffe med grädde som Rolf serverar henne varje dag.
Ulla vet inte att Rolf och den snygga doktorn Ann-Katrin Hansson har blivit goda vänner under hennes långa sjukdom. Mer än vänner … Och Ann-Katrin är 12 år yngre än Ulla.